پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی

ساخت وبلاگ

در صورتیکه در شستشوی تمامی گونه های قالیشویی معتبر در مشهد فرشهای ماشینی یا این که شستشوی فرشهای دستباف از طریق های نادرست آبگیری سنتی به کار گیری نمایند فرش ها مبتلا زردی و بوی بد میگردند معمولاً فرش های سابق و قالی های دستباف حساس خیس میباشند.
در مجموع نقش مخرب رطوبت در فرش های دستباف نسبت به فرش های ماشینی بیشتر میباشد چون نفوذ رطوبت به فرش دستباف علاوه بر پوسیدگی سبب ساز ترکیب رنگهای فرش می‌گردد.
برای آزمایش ثبات رنگی فرشتان یکدست تر را روی فرش بکشید در صورتی‌که پارچه رنگ گرفت یعنی احتمال زردآب فرش و یا این که به هم ریختگی رنگ هایش وجود دارااست و می بایست شستشوی آن را به قالیشویی بسپارید.

 

نحوه های برطرف کردن زردآب فرش
ترکیب نمک و سرکه سپید

تور پرده را به ادغام دو قاشق نمک و دو قاشق سرکه سپید و یک پارچ ونیم آب آغشته فرمائید و روی فرش بکشید.
به کار گیری از شوینده هایی با خواص اسیدی زیر: ماده های شوینده را باطن آب ولرم بریزید و بوسیله یک اسفنج ترکیب را روی بخش های زرد رنگ گردیده فرش بمالید و در هوای آزاد فرش را کم آب کنید.
ترکیب جوش شیرین و سرکه

یک تور را به محلول ۲ قاشق سرکه و ۲ قاشق جوش شیرین و یک پارچ و نیم آب آغشته فرمایید و روی بخش های زردرنگ فرش و حتی ریشه های فرش بکشید.
استعمال از شامپو فرش

شامپو را مطابق با اندازه های نوشته شده با آب ادغام نمائید و آن را بهتر هم بزنید تا کف نماید آن گاه کف را با اسفنج بردارید و روی بخش های رنگ زرد فرش بمالید و بگذارید فرش کاملا کم آب گردد.
به کارگیری از پارچه نمدار

یک دست پاک مرطوب را روی بخش های زردرنگ فرش بکشید.
صابون خانگی رختشویی

بعداز تر کردن نصیب زردرنگ گردیده صابون خانگی را روی آب بمالید و آبکشی فرمائید بعد به وسیله یک حوله کم آب محل تر را کم آب فرمایید.
همان گونه که بیان شد سه نکته ی غبارگیری، شوینده مطلوب و آب گیری اصولی به شما در عدم زرد رنگ شدن فرش بعداز شستشو یاری خواهند کرد؛ ولی در شرایطی که زردی فرش شما به قدری زیاد باشد که با این روشهای خانگی برطرف نشود سپردن قالی ها به سوله قالیشویی شایسته ترین راه‌حل می‌باشد.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 146 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 13:29

سوختگی فرش یکی‌از جراحت های اساسی قالیشویی معتبر در مشهد و نسبتاً غیرقابل برگشت به فرش، میباشد.چنانچه سوختگی کوچک باشد تا حدودی به اندازه ته یک لیوان به شرط آنکه زیاد عمیق نباشد و فرش را ترک نکرده باشد می اقتدار با شیوه های خاصی که مبنی بر نوع سوختگی تعریف‌و‌تمجید میشوند، آن را تا حدودی ترمیم نمود.

البته سوختگی ها تعالی که به راحتی با دیده قابل رویت میباشند برای مدام بر روی فرش باقی میمانند و از بها فرش می کاهند. به این ترتیب سفارش می‌گردد تا آنجا که میتوانید در مراقبت و مراقبت فرش دستباف خویش کوشا و سخت کوش باشید به این دلیل که سوختگی بر روی آن‌ها به هیچ عنوان قابل ترمیم وجود ندارد و طریق های ارائه گردیده صرفا درباره ی فرش های ماشینی کاربردی میباشد. همان گونه که اشاره شد درباره ی سوختگی های کوچک می قدرت با نحوه هایی خاص نسبت به برطرف کردن آن ها مبادرت نمود.پیرو این نوشته ی علمی به چند طرز چگونگی برطرف کردن سوختگی فرش در موردها پایین خوا هیم پرداخت.

 

آیا سوختگی فرش ماشینی با زغال برطرف میگردد؟
شیوه ها ترمیم و رفع سوختگی فرش
ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از قابلمه داغ
ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از اتو
ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از شمع
طریق ارائه سرویس ها قالیشویی افرا در قبال فرش های سوخته گردیده
رفع سوختگی فرش با زغال
یک کدام از اشکال سوختگی فرش بر اثر ریختن تکه ای زغال بر روی فرش است. در حالتی‌که فرش ماشینی باشد و سوختگی چندان تعالی و عمیق نباشد می اقتدار تا حدودی به ترمیم فرش پرداخت. در آغاز با یاری یک تکه سمباده روی لکه سوختگی ناشی از زغال رو عالی بسابید بعد از آن با دستمال سوختگی را تمیز کنید.

پیرو با یک قیچی، پرزهای مصدوم و سوخته را کوتاه فرمائید. بعداز ایفا دادن مجموع روند بالا روی لکه را یک لایه کلفت شامپو فرش بکشید و اذن دهید تا شامپو کم آب گردد بعد روی آن را جاروبرقی بکشید.

محلول آب اکسیژنه به نسبت ده آب یک پیمانه آب اکسیژنه تنظیم نموده و روی لکه سوختگی را بشورید. سوختگی ناشی از سیگار نیز به همین نحوه قابل ترمیم میباشد با این تفاوت که در امر سوختگی با سیگار دیگر نیازی وجود ندارد که محل لکه را شامپو فرش بکشید.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1400 ساعت: 13:47

یکی گونه های لکه که ممکن میباشد قالیشویی معتبر در مشهد بر اثر آسوده انگاری و تصادف بر روی فرش یا این که موکت ساخت گردد، لکه آدامس میباشد. آدامس چسبیده به فرش، به راحتی از فرش مستقل نمی‌شود و تزکیه آدامس از روی فرش مستلزم به فعالیت بردن طرز های خاصی میباشد. طریق های متنوع بخش اعظمی برای تزکیه آدامس از روی فرش وجود دارااست که به دنبال به یک سری گزینه آن اشاره خوا هیم کرد.

نکته: این نکته را بدانید، که‌این قبیل از لکه ها را پیش از اینکه به قالیشویی بسپارید، به طبع از پروسه پایین به محض بروز لکه به کارگیری نمائید و برای از فی مابین بردم بی نقص لکه به قالیشویی تماس حاصل نمایید.

موعظه کارشناسان قالیشویی برای تزکیه آدامس از فرش
کارشناسان قالیشویی، برای تزکیه لکه آدامس از فرش قبل از ارسال آنان به قالیشویی مواقعی را سفارش کرده اند که در این مکان به چندین گزینه از آنها اشاره می‌کنیم:

استعمال از یخ یا این که یخ‌زده کردن آدامس
آدامس معمولا به طور حرفه ای به فرش می چسبد که جداگانه کردن آن از فرش به سادگی قابلیت پذیر وجود ندارد برای اینکه آدامس را از وضعیت حرفه ای بیرون نمائید عالی میباشد آن را فریز فرمائید. برای این مراد یکسری قطعه یخ را در درون کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را روی لکه آدامس قراردهید.

اندکی حوصله فرمایید تا آدامس یخ بزند و موقعیت محکم به خویش بگیرد.

اکنون وقت آن میباشد که آدامس را با یک وسیله نوک تیز مانند کارد از روی فرش یا این که موکت (شستشوی موکت) مستقل فرمایید. در صورتی هنوز آدامس کم آب و محکم نشده، می بایست مقطع بیشتری یخ را روی آن نگه دارید. پس از جداگانه کردن آدامس از روی فرش محل لکه را با یک محلول منزه کننده یا این که سرکه منزه و در پایان آبکشی و کم آب کنید.

استعمال آبلیمو یا این که سرکه
سرکه هم حلال قابل قبولی برای تزکیه لکه آدامس از روی فرش یا این که موکت میباشد. میتوانید از سرکه به مکان یخ برای محکم کردن آدامس به کار گیری کنید.

پاره ای سرکه که خوب میباشد پیش از استعمال یه خرده گرم گردیده باشد را بر روی لکه آدامس بریزید.

آنگاه با نوک یک کارد آدامس را از محل غیروابسته نمائید در پایان محل لکه را آبکشی فرمایید تا بوی سرکه روی فرشتان باقی نماند. همین کار را می‌توانید با نصف یک لیموی ترش نیز جاری ساختن دهید.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت: 14:56

یک کدام از روند مراقبت و حفظ از فرش های ماشینی، قالیشویی معتبر در مشهد شستشو و نظافت آن ها میباشد. در مجموع محافظت و شستشوی فرش های ماشینی کاشان فرق چندانی با دیگر فرش های ماشینی ندارد.

فرش های ماشینی پیش از شستشو بایستی مسلما جارو شوند تا گرد و خاک و زباله های آن گرفته خواهد شد. یک کدام از شیوه های غلطی که همچنان پیش از شستشوی فرش ماشینی به شغل می رود کوبیدن فرش ها بر زمین جهت تزکیه فرش ها از خاک میباشد این عمل باعث پاره گی و پوسیدگی الیاف های فرش ماشینی میگردد که به شدت می بایست از آن جلوگیری نمود.

برای شستشوی دستی و در خانه فرش های ماشینی کاشان، عالی میباشد آن ها را روی سطح ها شیب دار مانند سیمان یا این که موزاییک پهن فرمایید و از آب ولرم به کار گیری فرمایید به کارگیری از آب داغ باعث رنگ دهی فرش شما میشود.

دقت فرمایید که فرش تماما تر خواهد شد و بعد از آن مواد شستشو را با آب رقیق نموده و آن را با برس قابل انعطاف روی فرش تکان دهید. در مرحله پایان که مرحله آبکشی میباشد باید کف را بطور بدون نقص از روی فرش ماشینی بیرون کنید و در غایت فرش ها را در معرض هوای آزاد قرار داده تا به طور کامل کم آب گردند.

خصوصیت های فرش های ماشینی کاشان
یکی‌از شهرهای مطرح و صاحب و مالک اسم در بافت فرش های ماشینی از دیرباز، شهر کاشان میباشد. فرش های ماشینی جايگاه یک کاشان در جهان بسیار دارای اسم و رسم و مطرح می‌باشند. ایران پنج‌مین مرز و بوم صادر کننده شایسته ترین فرش ماشینی میباشد که هفتاد درصد فرش ها در شهر کاشان بافته میگردند.

مهم ترین خصوصیت یک فرش ماشینی عالی داشتن الیاف مرغوب است. همینطور دستگاه بافت کیفیت خوب نیز تاثیر بسیار بسزایی در کیفیت قالی بافته گردیده داراست. فرش های ماشینی کاشان با داشتن طرح هایی مانند اسلیمی، سلطان عباسی، واگیره ای، گلدانی و شکارگاهی از محبوبیت بالایی میان ما ایرانیان برخوردارند.

رنگ اساسی مستعمل در فرش های ماشینی کاشان، رنگ لاکی یا این که به عبارتی روناسی میباشد.

فرش های ماشینی کاشان در اندازه های مطلوب ایجاد میگردند و از چسب اهار استاندارد برخوردارند.

عدم وجود مکان خالی در سطح های فرش، قرار گیری ظریف ریشه های فرش، عدم وجود قلاب خوردگی و داشتن طول نخ خاب اندازه از سایر خصوصیت های فرش های ماشینی کاشان است.

یکی طرح های پر بازدید فرش های ماشینی کاشانی، طرح افشان میباشد که از محبوبیت بالایی دربین خانواده های اهل ایران شامل است.

با همگی این تفاسیر و خصوصیت هایی که فرش کاشان داراست، لذا شستشوی فرش ماشینی کاشان از نازکی بیشتری در فرش های ماشینی برخوردار‌است که قالیشویی افرا با داشتن تجهیزات کافی، شستشوی فرش های کاشان را برای شما ریلکس نموده است.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت: 14:43

زردآب فرش بعد از شستشو ناشی از بی‌توجهی هایی میباشد که در زمان شستشو به شغل برده می‌شود و در غایت آب ناپاک و کثیفی در بافت فرش باقی می‌ماند:

عدم غبارگیری فرش: در صورتی‌که  قالیشویی معتبر در مشهد پیش از شستن فرش غبارگیری نشود و فرش را جارو نزنید گرد و خاک باقی‌مانده در بافت فرش در زمان شستشو تبدیل به گل و در غایت سبب ساز زردی و تیرگی فرش و همینطور زردرنگ شدن ریشه های فرش می گردد.
به کار گیری از شوینده های نامناسب: در حالتی که برای شستن فرش تان از شوینده هایی که دارنده خواص اسیدی میباشند و یا این که پودر های آنزیم دار منحصر ماشین لباسشویی استعمال می‌کنید رنگ فرش تغییر و تحول می‌نماید و به زردی متمایل می گردد.
(نکته: به همین استدلال شستشوی ساده با آب و پودر لباسشویی برای هر فرشی سفارش نمی شود زیرا ممکن میباشد ایراد زردآب صورت دهد.)

تخلیه نکردن آب فرش بعد از شستشو: وقتی که آب فرش کاملا تخلیه نشود به گذر زمان مجال سبب ساز تغییر تحول رنگ فرش می شود و این زردرنگ آب باقیمانده ظواهر فرش را بسیار بد جلوه می‌دهد.
آبکشی دوباره فرش بعد از پهن کردن: با اعمال آبکشی فرش بعداز پهن کردن آن سبب ساز زردآب فرش و ریشه های آن بعداز کم آب شدن می‌شوید.
انگیزه زردآب زدن فرش بعداز شستشو
با بکارگیری نکات اصولی تحت از زردآب زدن فرش بعد از شستشو پرهیز فرمائید:
در طی شستشوی فرش ماشینی را روی سطح شیبدار از فرآورده سیمان و یا این که موزاییک پهن نمائید.
جریان آب را به شرایط دوش روی‌فرش سرازیر فرمائید.
از آب ولرم برای شستشوی گونه های فرش ها به کارگیری نمایید تا کیفیت خویش را از دست ندهند.
برای شست و شو به مکان استعمال از مواد قلیایی از شوینده‌های خنثی به کار گیری فرمایید.
در آغاز از یک پارو جهت آبگیری فرش استعمال نمایید آن‌گاه به وسیله یک دستمال نخی آب پرزهای فرش را بگیرید و بگذارید فرش در همین شرایط یک ساعت باقی بماند.
پیش از لوله کردن فرش آبگیری تماما صورت بپذیرد.
فرش های دستباف را هیچ وقت از پیشین تر نکنید.
فرش را از پشت و در سایه بدور از تابش بدون واسطه آفتاب و در هوای آزاد پهن فرمائید.
بعداز کم آب شدن فرش با برس و یا این که جاروی چوبی به سمت خواب فرش برس و یا این که جارو بزنید.
در صورتی از شامپو فرش استعمال میکنید بوسیله یک اسفنج کف شامپو را بردارید و روی فرش بمالید و بعداز سپری شد نیم ساعت یک تور پرده را در سمت خواب فرش روی فرش بمالید آنگاه با یک جاروی چوبی فرش را جارو بزنید.

در چه فرش‌هایی بیشتر زردآب فیس می دهد؟
در‌حالتی که در شستشوی همگی اشکال فرشهای ماشینی یا این که شستشوی فرشهای دستباف از طریق های خطا آبگیری سنتی به کار گیری نمایند فرش ها مبتلا زردی و بوی بد میشوند معمولاً فرش های کهن و قالی های دستباف حساس خیس می‌باشند.
به صورت کلی نقش مخرب رطوبت در فرش های دستباف نسبت به فرش های ماشینی بیشتر میباشد چون نفوذ رطوبت به فرش دستباف علاوه بر پوسیدگی سبب ساز مخلوط رنگهای فرش میگردد.
برای آزمایش ثبات رنگی فرشتان یکپارچه تر را روی فرش بکشید در صورتی پارچه رنگ گرفت یعنی احتمال زردآب فرش و یا این که به هم ریختگی رنگ هایش وجود دارااست و بایستی شستشوی آن را به قالیشویی بسپارید.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 13:41

تزکیه لکه خون از فرش به عبارتی لحظه که لکه خون نو میباشد، قالیشویی معتبر در مشهد میتوان ذکر کرد بسیار معمولی میباشد بلکه با دستمال نم دار یا این که اسکاج کف دار به عبارتی نصیب را میتوان منزه کرد و با یه خرده آب سرد روی آن تماما نجاست را از روی آن منزه کرد.

اما ایراد لکه خون کم آب گردیده باقیمانده روی فرش میباشد که بعضا عقیده دارا‌هستند که لکه خون کم آب گردیده روی فرش هیچ گاه منزه نمیشود البته راهکارهایی برای آن وجود دارااست.
از معمولی ترین اقدامات این میباشد که میتوانید پارچه ای را پاره ای به سرکه سپید فارغ از عطر آغشته نمائید بر روی فرش بکشید.

چنانچه به طور همزمان مقدار یه خرده نمک یا این که جوش شیرین هم روی لکه بپاشید تاثیر آن دو برابر میگردد.

این عمل را به آرامی و با صبر تکرار نمائید تا لکه به ندرت اثرش از میان برود و در پایان با دستمال پاک نم دار روی لکه بکشید تا به طور کامل پاک خواهد شد.

گهگاه لکه مقاوم خیس میباشد در‌این‌صورت‌ میتوانید بخارشوی را با فشار به سمت لکه خون بگیرید و بعد با دستمال منزه روی آن بکشید.

نکته: اما برای فرش دستباف به جهت دقیق‌خیس بودن آن از بخارشوی هیچ زمان به کارگیری نکنید چون آب گرم به رنگ فرش دستباف زخم میرساند و منجر مخلوط رنگهای آن میگردد.

استعمال از جوش شیرین برای فرش دستباف سود بهتری می دهد. به کارگیری از صابون خانگی رختشویی و یا این که ریکا هم می تواند برای تزکیه لکه خون از فرش موءثر باشد.

در هر شکل پس از لکه گیری در خانه نمک ها و جوش شیرین های مازاد را تماماً از فرش منزه نمایید و اذن ندهید وارد بافت فرش گردد.

طرز تزکیه لکه خون از فرش در قالیشویی
گهگاه لکه خون کم آب گردیده در فرش مقاومت بیشتری پیدا می نماید، حتی به جایی می رسد که دیگر لکه تمیز نمی‌شود و بعضی وقت ها سعی برای تزکیه لکه خون از فرش سبب به توسعه خون در سطح پهناور تری از فرش می گردد که با این اوصاف تزکیه لکه های خون در قالیشویی تعیین مطلوب تری میباشد.

در مرحله لکه برداری از فرش در قالیشویی نخست فرش ارزیابی میشود و مال آن نظارت میگردد و بعد از آن عملیات لکه زدایی آغاز میشود.

بعداز تشخیص لکه،لکه برداری با دستگاه قالیشویی و ماده شوینده اختصاصی اجرا می شود.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 14:21

بخش اعظمی از لکه های مبلمان از میان نمی مراحل و یا این که خودمان نمی توانیم آنها‌را تمیز کنیم قالیشویی معتبر در مشهد در‌این سیرتکامل مواقع عالی میباشد از سرویس ها قالیشویی های مجاز برای شستشوی مبل ها استعمال نماییم.

فرآیند شستشوی مبل مشتمل بر

لکه گیری وگرفتن غبار
تصاحب کردن پرزهای پارچه
اگاهی از متاع پارچه مبلمان
استحضار از چگونگی و نوع لکه
استعمال از مواد متناسب نوع لکه
شستشوی بدون نقص با مواد مطلوب
 

به چنگ آوردن آب از پارچه و الیاف مبلمان و کم آب کردن اصولی و استاندارد جهت زخم نرساندن به مبلمان میباشد.

در اصل اکثری از مبلمان های شما دفترچه یا این که برچسبی مبتنی بر نوع و متاع پارچه به یار دارا‌هستند که هرمورد ارشاد مطلوب جهت شستشوی مبلمان میباشند.
همان گونه که اشاره گردیده او‌لین مرحله شستشوی مبل، گرد و غبار گیری است. برای این مراد با به کار گیری از جارو برقی کل گردو غبار و زباله های جان دار در مبل به ویژه در شیارهای آن را به نیکی خالی کنید. مرحله بعدی پرز زدایی میباشد. جارو برقی های معمولی قوی نیستند خز یا این که مو حیوان‌ها و پرزهای خیلی ریز را گردآوری کنند براین اساس از یک غلتک پرزگیر برای گردآوری خز و پرزهایی برای شستشوی مبل خویش به کارگیری فرمایید.

نکته:

شستشوی مبلمان چرمی بسیار حساس است بدین ترتیب سفارش می‌شود در حفظ این سیرتکامل مبل ها اعتنا بالایی به شغل رود. برای پاک ماندن این سیرتکامل مبل ها عالی میباشد آنان را مرتبا گردگیری کنید و سطح آن را با واکس اختصاصی چرم، براق فرمائید. هیچوقت مبلمان چرمی را با منزه‌کننده‌های شیمیایی شست ‌و شو ندهید؛ چون با این فعالیت مبلمان را نابود کرده‌اید. پیشنهاد می‌گردد هر هفته از دستمال کم آب و جاروبرقی برای نظافت کردن مبل استعمال فرمایید و به محض ریختن مواد غذایی آن را پاک نمایید. از آب زیاد، حلال‌های تمیزکننده، صابون خانگی یا این که آمونیاک برای شست ‌و شوی مبل چرمی به کارگیری نکنید.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 133 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 14:32

فرش ها برای مثال کالاهایی اصلی قالیشویی معتبر در مشهد و گرانبها هر منزلی میباشند.

در قالیشویی ها قطعا به کارمندان طریق درست تا کردن قالی ها فراگیری داده می‌شود.

یکی‌از مسائلی که درباره ی اشکال فرش ها همواره فی مابین میباشد طریق انتقال و طریق درست تا کردن فرش ها می باشدکه به پرسنل قالیشویی مطلقا یادگرفتن داده می‌گردد که فرش ها را صحیح و اصولی گردآوری نمایند. به خصوص در شرایطی که بعدها فرش گران قدر باشد.

در حالتی که قصد سفر ، انتقال یا این که قرار دادن فرش در چمدان خویش را دارید میتوانید فرش های خویش را تا کرده و آن را جابجا فرمایید.قطعا یک فرش دوازده متری بعداز تا شدن تا یک سوم کوچک گردیده و شما می‌توانید به راحتی ان را در خودرو، چمدان یا این که اسانسور ها جهت حمل قرار دهید.

به‌دنبال به طریق درست تا کردن فرش می‌پردازیم:

جهت تا کردن فرش، نخست فرش را پشت و رو روی زمین پهن کنید،

آن‌گاه از یک رمز فرش، فرش را بصورت طولی تا یک سوم تا بزنید،

بعد کناره‌ی دیگر را نیز جوری تا فرمایید تا یک سوم پایینی فرش بر بخش تا خورده قرار گیرد.

و فرش به مستطیلی بلند و باریک تبدیل خواهد شد.

زمانی که فرش بصورت مستطیل باریک درامد خواب فرش را پیدا کرده.

و فرش را از عرض در بر خلاف جهت خواب آن به اندازه یک سوم تا بزنید.

پشت نصیب تا خورده بر زانو بنشینید و یک سوم تا خورده را در دو مرحله تا بزنید و این فعالیت را ادامه دهید تا فرش به مستطیلی کوچک و وسعت دار تبدیل گردد. در اخر نیز با نخ، فرش را ببندید تا هنگام حمل و نقل گشوده نشود.

نکته : اشکار میباشد از انجا که فرش دستباف از نازکی و بها بالاتری نسبت به فرش دستباف برخوردار‌است نیاز به توجه و صبر فراوان در هنگام تا کردن دارااست.

چرا فرش ها خوب میباشد لول شوند ؟
گهگاه به انگیزه کمبود گوشه و کنار یا این که خرید فرش نو، جایی برای پهن کردن فرش کهن خویش نداریم.

در اینصورت مجبوریم فرش ها در انبار نگه داریم. مشکلی که پیش می آید چگونگی ذخیره کردن فرش و محافظت فرش دستباف در انبار است.

وقتی که برای مقطع متعددی به فرش خویش احتیاج ندارید مسلما بایستی فرش خویش را لول نمائید.

در هنگام لول کردن فرش باید توجه خواهد شد که لایه های فرش خیلی به هم فشرده نباشد.

عالی میباشد روی فرش لول گردیده خویش را با کاور اختصاصی فرش، سلفون یا این که پارچه ای پاک بپوشانید تا از ورود گرد و خاک به فرش خودداری نمائید.

قالیشویی افرا فرش ها را لول کرده و یار و همدم کاور به دست مشتری تحویل می‌دهد.

پوشاندن فرش با پارچه از کاورهای پلاستیکی خیلی عالی میباشد چون که کاورهای پلاستیکی در معرض کپک زدگی قرار دارا هستند.

در‌حالتی که فرش شما دستباف میباشد مطلقا لابه لای فرش را نفتالین بزنید تا از بیدزدگی فرش مراقبت گردد.

و در اخر فرش خویش را برای برهه زمانی خیلی وقت گیر رها ننمایید هر از یکسری گهگاه به ان سربزنید.

توصیه میشود هراز گهگاه فرش را پهن نموده تا هوا بخورد و آن‌گاه مجداد آن را لول نمائید.

مراقبت از فرش ها لول گردیده در انبار قالیشویی
انباری که می‌خواهید فرش لول گردیده خویش را برای مدتی نگه دارید باید حالت خاصی داشته باشد تا فرش شما پس از سپری شد مجال در ان مبتلا فساد یا این که فرسودگی نگردد.

یکی نکاتی که بایستی در ارتباط انبار در حیث داشته باشید وجود رطوبت در هواست. مسلما محافظت فرش در انبارهای مرطوب منجر پوسیدگی فرش به خصوص فرش های دستباف می شود.

بدین ترتیب خوب میباشد انبار متبوع مجهز به هواکش یا این که سیستم تهویه مطلوب باشد.

نکته بعدی، کف انبار مد حیث است.

هیچ زمان فرش های لول گردیده را در کف انبارهای اهکی یا این که گچی قرار ندهید.

کف انبار می می بایست از سنگ یا این که سرامیک و یا این که کف پوش باشد و لای درزهای آن به طور کامل پوشیده باشد.

از انجایی که حشرات موذی قصد به معاش در جاهای بدون‌نور را دارا‌هستند ترجیحا عالی میباشد کف انبار به رنگ سپید باشد.

هر از یک سری گهگاه انبار خویش را با مواد و اسپری های ضدعفونی، پاک نمائید تا از رویش حشرات موذی خودداری کنید.

فرش های دستباف را هیچ وقت در انبارهایی که در معرض بی واسطه نوروروشنایی می باشند قرار ندهید.

به این دلیل که علاوه بر رنگ پردیدگی به خیال وجود ابریشم جانور در باطن فرش، بافت فرش تماما تخریب می شود.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:52

سوختگی فرش یک کدام از زخم های اساسی قالیشویی معتبر در مشهد و به طور تقریب غیرقابل برگشت به فرش، میباشد.در شرایطی که سوختگی کوچک باشد تا حدودی به اندازه ته یک لیوان به شرط آنکه زیاد عمیق نباشد و فرش را شکاف نکرده باشد می اقتدار با طریق های خاصی که بر طبق نوع سوختگی تعریف و تمجید می گردند، آن را تا حدودی ترمیم نمود.

البته سوختگی ها تبارک که به راحتی با دیده قابل رویت می‌باشند برای مدام بر روی فرش باقی میمانند و از بها فرش می کاهند. براین اساس سفارش می شود تا آنجا که می‌توانید در مراقبت و محافظت فرش دستباف خویش سخت کوش باشید به دلیل آن که سوختگی بر روی آن‌ها اصلا قابل ترمیم وجود ندارد و طرز های ارائه گردیده صرفا درباره ی فرش های ماشینی کاربردی میباشد. همانگونه که اشاره شد درباره ی سوختگی های کوچک می قدرت با نحوه هایی خاص نسبت به برطرف کردن آنان مبادرت نمود.به‌دنبال این نوشته ی علمی به یکسری نحوه چگونگی برطرف کردن سوختگی فرش در مورد ها پایین خوا‌هیم پرداخت.

آیا سوختگی فرش ماشینی با زغال برطرف می گردد؟
طرز ها ترمیم و رفع سوختگی فرش
ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از قابلمه داغ
ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از اتو
ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از شمع
طرز ارائه سرویس ها قالیشویی افرا در قبال فرش های سوخته گردیده
رفع سوختگی فرش با زغال
یکی‌از گونه های سوختگی فرش بر اثر ریختن تکه ای زغال بر روی فرش میباشد. در حالتی‌که فرش ماشینی باشد و سوختگی چندان گران قدر و عمیق نباشد می قدرت تا حدودی به ترمیم فرش پرداخت. نخست با امداد یک تکه سمباده روی لکه سوختگی ناشی از زغال رو بهتر بسابید آنگاه با دستمال سوختگی را تمیز کنید.

به‌دنبال با یک قیچی، پرزهای مجروح و سوخته را کوتاه نمائید. پس از جاری ساختن دادن مجموع فرایند بالا روی لکه را یک لایه قطور شامپو فرش بکشید و اذن دهید تا شامپو کم آب گردد آن گاه روی آن را جاروبرقی بکشید.

محلول آب اکسیژنه به نسبت ده آب یک پیمانه آب اکسیژنه تهیه و تنظیم نموده و روی لکه سوختگی را بشورید. سوختگی ناشی از سیگار نیز به همین شیوه قابل ترمیم میباشد با این تفاوت که در امر سوختگی با سیگار دیگر نیازی وجود ندارد که محل لکه را شامپو فرش بکشید.

قالیشویی افرا، شعبه قالیشویی در شمال طهران را بهره برداری کرده که می توانید پیشنهاد های خویش را به راحتی برای حیطه 1 طهران تصویب فرمائید.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 14:16

یک کدام از از سایر از اشکال لکه های قالیشویی معتبر در مشهد آرایشی رایج بر روی فرش، لکه های ناشی از ریختن لاک بر روی فرش میباشد.

در شرایطی‌که وسعت لاک ریخته گردیده زیاد میباشد بوسیله یکدست به طور عمودی وسعت لاک باقی‌مانده از روی فرش را بردارید مراقب باشید تا پارچه را بصورت افقی بر روی فرش نکشید که منجر پخش شدن بیشتر لاک بر روی فرش نشوید. در‌صورتی‌که رنگ فرش شما پر‌نور میباشد می‌توانید به وسیله پدهای تمیز کننده لاک که آغشته به استون میباشند، لکه ناشی از لاک را کمرنگ و یا این که حتی تمیز نمائید. در شرایطی که فرش شما رنگ تیره دارااست می‌توانید با یک قطره چکان الکل بر روی لکه لاک بریزید و بعد با پارچه منزه بر روی لکه بکشید تا لکه منزه خواهد شد.

بقیه لکه های اسباب و اثاث آرایشی نیز بستگی به جايگاه چربی آنان دارااست که از طریق هایی که در صدر بیان شد در خانه استعمال فرمایید.

روش لکه برداری اسباب و اثاث پیرایش در قالیشویی
در سوله های مکانیزه همگی فرش ها با شیوه خودکار با دستگاه قالیشویی شستشو می‌شوند البته فرش هایی که وضعیت خاص دارا‌هستند، لک های خاصی مثل اسباب و اثاث آرایشی دارا هستند نخست با به کار گیری از لکه برداری از فرش با شیوه های متعدد مبادرت می‌شود و بعد از آن وارد دستگاه میکنند.
قابل ذکر میباشد لکه های اثاثیه آرایشی بر روی مبلمان هم ممکن میباشد واقعه بیافتد که گشوده هم با این درحال حاضر از طریق بالا به کارگیری فرمایید و از طریق خشکشویی مبلمان با دستگاه بخار به امداد نیروی کار قالیشویی مبادرت فرمائید.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 13:54

از آنجایی که روی فرش‌های خانه احتمال قالیشویی معتبر در مشهد ریختن هرگونه مواد غذایی و مایعات بسیار بالا میباشد درصورتی که با گاز پاک نگردند میتوانند سبب ساز به پرورش و انتشار آلودگی‌ها شوند‌‌‌‌‌.
بوی نامطبوع ناشی از قسمت‌های لک گردیده فرش علامت ای از آلودگی های مخفی فرش میباشد و در واقع فرشی که در یک زمانبندی معلوم شستشو و نظافت نشود در معرض آلودگی جای دارد.

اشکال فرش ها باید هر ۱۲ تا ۱۸ ماه با اعتنا به نوع کاربرد آن به طور ماهر پاک گردند.

چطور از آلودگی های فرش ها پرهیز کنیم؟
این آلودگی ها بر روی شایسته ترین فرش ماشینی هم می‌تواند تاثیر بگذارد. اقدامات احتیاطی جهت رویا رویی با آلودگی های فرش:
۱. جارو کردن فرش
به وسیله جاروبرقی زدن به طور درست و عصر‌ای گرد و غبار و خاک باطن عمق فرش را بیرون نمایید با این شغل مواد غذایی و دانه های ریزی مانند برنج را که جذب کننده آلودگی حشرات نیز هستند از فرش بدور کرده‌اید.

۲‌‌‌. برطرف کردن رطوبت فرش
فرش های مرطوب بستر قابل قبولی برای تخم گذاری حشرات و انتشار میکروب ها میباشند فرش مرطوبی که در اثر ریختن مایعات تر شد‌ه‌است را می‌بایست در معرض هوای آزاد قرار دهید.
۳‌‌. اجتناب از ذخیره کردن وقتگیر مقطع فرشها
در‌صورتی‌که فرشی دارید که به بازه زمان بر در انبار نگه داشته اید هر از گهگاه آن را پهن فرمایید و جارو بزنید و از نفتالین جهت نابود کردن حشره های آن استعمال فرمائید؛ چون دور و اطراف بدون‌نور و مرطوبی مانند انباری حالت را جهت رویش اشکال باکتری ها و حشرات فراهم می نماید.
۴. از راه و روش رفتن با کفش روی فرش پرهیز کنید
طبق پژوهش ها رسوبات نتایج از کفش ها دارنده ترازو بالایی از باکتریهای بیماری زا می‌باشند و حتی از بدنه دستشویی نیز آلوده خیس میباشد.
۵‌. شستشوی منظم فرش
شستن منظم فرشها شایسته ترین راه حل جهت نگهداری و حفظ از فرش میباشد.
در قالیشویی افرا با منفعت‌گیری از شوینده های حرفه ای و دستگاه‌های اختصاصی اشکال فرش و به کار گیری اشخاص کارشناس یار با امروزی ترین ابزار آلات روز عالم مبادرت به ماهرانه ترین سرویس ها در حوزه شستشوی فرش و زدودن آلودگی ها می نمایند.

 

گونه های آلودگی های فرش

گونه های آلودگی فرش
باکتریE.CoLi
این باکتری از روش مدفوع حیوان ها خانگی میان تار و پود فرش مکان می‌گیرد و باعث به بیماری هایی مانند اسهال و بیماری‌های تنفسی میشود از این رو اشخاصی که در منزل از حیوان ها خانگی حفظ می نمایند می بایست نسبت به منزه نگه داشتن تر و تمیز فرش آلرژی بیشتری آرم دهند.

باکتری استافیلوکوک اورئوس
توسعه این باکتری از روش تماس بی واسطه فیزیکی با اشخاص آلوده و کثیف است و یا این که کسانی که شی ها آلوده و کثیف شان و حتی پوست خویش را به فرش جابجایی می دهند.

باکتری سالمونلا
این باکتری از روش حیوان‌ها اهلی و یا این که وحشی و طیوران ظواهر می‌گردد و سبب بیماری هایی زیرا اسهال و مسمومیت های غذایی میشوند این باکتری به‌سرعت از خط مش پوست و یا این که بقیه وسایل منزل منتشر می گردد.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 13:17

در شکل بروز هرگونه لکه در اسرع وقت لکه را بزدایید قالیشویی معتبر در مشهد تا آلودگی به الیاف آن شیوع نکند.
در صورتی مواد چسبنده ای مانند آدامس روی فرش ریخته باشد با گذاشتن یک تکه یخ بر روی محل آن را منزه نمائید‌.

جاروبرقی کشیدن اصولی
زیرا فرش به انگیزه پاخور بودن ذرات گرد و غبار را به خویش جذب می نماید بایستی هفته ای دوبار جارو کشیده گردد؛ در لحاظ داشته باشید که در آغاز خانه را گردگیری نمائید و آن گاه جارو به نحوه درست بکشید تا غبار های وسایل دوباره روی فرش نشیند‌‌.

به کارگیری از مواد مرغوب برای شستشو
برای شستشوی فرش دستباف و حساس هیچ گاه از مواد شیمیایی قادر به کار گیری نکنید و فرش را به معتبرترین قالیشویی بسپارید‌‌‌.

یکنواختی در پا خوردگی فرش
فرش تان را هر یکسری وقت یکبار جابجا فرمایید تا همه نقاط آن به یک اندازه پا خورده گردد.
میتوانید یک روفرشی روی فرش پهن نمائید تا از ساییدگی آن پرهیز خواهد شد.

روشنایی خورشید و کاهش ارتفاع قدمت فرش
اشعه فروغ خورشید به گذر زمان مجال باعث رنگ پریدگی و حاد شدن فرش می‌شود.

مواظبت هایی که برای ارتقا ارتفاع قدمت فرش ایفا میدیم:

از قرار دادن فرش در اطراف منابع حرارتی و حریق زا دوری کنید.
فرش را در مکانهای مرطوب قرار ندهید چون رطوبت منجر پوسیدگی فرش می گردد.
با قرار دادن وسایل سنگین مانند بوفه و مبلمان روی فرش منجر فشردگی الیاف دریک نقطه میشوید پس به زور هر از گهگاه مکان وسایل روی فرش را جابجا فرمائید.
فرش را در تماس مداوم با پایین در ها قرار ندهید.
در صورتیکه فرش تان روی سرامیک و موزاییک تکان می نماید از چسب های منحصربه‌فرد یا این که ترمز فرش استعمال فرمایید.
ریشه های فرش را بوسیله چسب کارتن کاور نمایید تا مدام منزه و سپید باقی بمانند.
نکته روی هم گذاشتن درست فرش ها
رول کردن فرش های دستباف سبب ساز کشیده شدن یک سمت فرش می گردد و فرش شرایط قرینه خویش را از دست می دهد پس جهت ذخیره کردن عالی میباشد که تا نشوند ولی فرش ماشینی را رول فرمائید تا تار و پود آن زخم نبیند.

نکته پایان اینکه نظافت فرش در خانه هیچ زمان جایگزین سرویس ها حرفه‌ای قالیشویی را نمی گیرد برای مثال به کار گیری از شامپو فرش عوارضی مانند رنگ پس دادن را قادر است به یاور داشته باشد.

پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی...
ما را در سایت پایگاه مقالات معتبر در موررد قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی معتبر در مشهد, نویسنده : علی سلطانی validcarpetclaning بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 13:45